Quinoa (puffasztott) 100g

SKU: vita0316
Bruttó 990 Ft

Rendszertanilag nem gabonaféléről van szó, valójában a paraj és a cékla családjába sorolható a növény. 
Jelentős keményítőtartalmú magját a gabonafélékhez hasonlóan használják fel.
Kinézetre lágyszárú, lisztes, egynyári növény, mely 1,8-2 méter magasra is megnő és a köleshez hasonló szemes terménye van.

- A quinoa az egyik legtöbb ásványi anyagot és tápanyagot tartalmazó, legtáplálóbb gabona, nem
 hiába tartották az inkák a „Magok Anyjának”. Rengeteg fontos vitamint tartalmaz: B-vitaminokat (B1, B2, B3), C-, E-vitamint és ß–karotint.

-Az ásványi anyagok közül különösen gazdag magnéziumban, kalciumban, vasban, káliumban, illetve foszforban és cinket is tartalmaz. Ezzel a magas ásványi anyag tartalmával jó pár gabonafélét túlszárnyal (búza, árpa, zab, rizs).

-Lassan lebomló szénhidrátforrás, sok rosttal. Cukorbetegek, székrekedéssel küzdők, fogyókúrázók, kismamák, idősek számára is javasolható. Méregtelenítő kúrák nagyszerű alkotóeleme lehet, ha belevágsz a májméregtelenítő kúrába ne felejts el beszerezni egy adagot!

-Minden esszenciális aminosavat tartalmaz. Igen figyelemreméltó a lizin, cisztin és metionin tartalma. Fehérjetartalma 13,3-15,2%. Összehasonlításul a rizs fehérjetartalma 7,4 %, a búzáé pedig 11,7 %. Vegetáriánusoknak, vegánoknak különösen ajánlott, bátran helyettesíthetőek vele az állati fehérjék.

-Gluténmentes, ezért lisztérzékenyek is fogyaszthatják.

-Lúgosító hatással is bír, e tekintetben a vadrizshez, az amaránthoz és a csíráztatott magvakhoz hasonló.

-Zsírtartalma a gabonaféléknél nagyobb, főként telítetlen zsírsavakból tevődik össze.

Tehetjük müzlikbe, könnyű, friss salátákba, és belekeverhetjük töltelékekbe is. Még akár egy vegetáriánus krokett alapanyaga is lehet.


Termék címkék