Szőlőcukor 500 g Natura

SKU: vita0952
Bruttó 390 Ft

A szőlőcukor természetes formában a gyümölcsökben és a mézben található meg, de burgonya- és kukoricakeményítőből is kinyerhető ez az egyszerű szénhidrát. Megtalálhatjuk még cukrokban, szörpökben és befőttekben is.
 

Hogy miért érdemes fogyasztani?

Mert testünk legfontosabb energiaszállítója, sejtjeink legjelentősebb tápanyaga, amely gyorsan felszívódik, így hirtelen megemelve a vércukor és inzulinszintet. Segíti az agyi funkciókat, serkenti a gondolkodást és tanulást. Ezért is szoktak szőlőcukorral felszerelkezve menni vizsgázni, érettségizni a diákok.

Mennyit célszerű belőle fogyasztani?

Ajánlott mennyiség felnőttek számára kb. 30-50 gramm naponta több részre elosztva.

Kiknek ajánlott fogyasztása?

Fontos szerepe van a testépítők, sportolók étrendjében is, bár arról megoszlanak a vélemények, hogy  edzés előtt vagy után érdemes fogyasztani. Akik edzés után fogyasztják (turmixba keverve) azzal érvelnek, hogy az izomterhelést követően minél hamarabb pótolni kell a fehérjét, szénhidrátot, melyben a dextróz gyors felszívódása (az izmokba pumpálja a tápanyagot) segítséget nyújthat. A sportolók mellett különösen idősek, tanulók és legyengült szervezetűek esetében fontos az agy megfelelő szőlőcukorral való ellátottsága. Bizonyítottan jó hatású szívbetegek esetében.

A cukorbetegek pótolhatják vele az étkezéshez használt répacukrot?

Nem! Pont a gyors felszívódás, hirtelen vércukorszint emelkedés az oka azonban, hogy óvatosan kell a szőlőcukorral bánni. A megemelkedett vércukorszint gyorsan lecsökken (akár az eredeti vércukorszint alá) , melyet azonnali éhségérzet követ.

A gyors vércukorszint löket miatt szigorúan tilos cukorbetegeknek és hipoglikémiában szenvedőknek a szőlőcukorral való kísérletezés!

A szőlőcukor nem hizlal?

De igen, hizlalhat, ha nem figyelünk oda! A problémát az okozza, hogy a megszokott édes íz eléréséhez többet használunk belőle a kelleténél, így felesleges kalóriát juttathatunk a szervezetbe. Szénhidráttartalma 100 %.

Szőlőcukor vagy fruktóz?

Egyre több vizsgálat bizonyítja, hogy igenis nagy különbség van cukor és cukor között. A szőlőcukor mindenképpen jobb választás a fruktózzal szemben. Csak néhány adalék: ha fruktózt eszel, az anyagcsere teljes egészében a májra hárul; míg a glükóz esetében csak 20%-ban veszi ki a máj a szerepét a lebontásban.  Másrészt a glükózt szervezetünk nagyrészt rögtön elégeti (hiszen testünk valamennyi sejtje ezt használja), míg a bevitt fruktóz zsírsavakká és trigliceridekké alakul. Ami zsírt pakol ránk.

Termék címkék